Semester i Jönköping! 4/7-2010

Denna kväll kom vi hem från våran lilla semestervecka borta i Jönköping! Vi hyrde stuga där det var tillåtet att ha hunden med, så blodhundarna fick följa med oss. Utsikten från stugan var underbar, och det fanns även en liten mysig strand som vi gick till då och då. Perfekt läge för våra hundar!
Första dagen i stugan hade Alfonso svårt att lugna ner sig, det tog ett tag innan han bodde in sig. Det var hans första semester så han var väldigt upprymd.  Bella skötte sig som vanligt väldigt bra och är lika trög och avslappnad som alltid, haha!

Jag gick några rundor på området med blodhundarna. Vi gick upp på en hög bro som gick över den stora motorvägen, det blåste jättemycket av alla lastbilar som swischade förbi. Trodde Bella skulle bli rädd första gången på en sådan bro med massa höga ljud, men hon stack ut huvudet mellan gallret och kollade nyfiket ner på alla bilar. Det såg jättekul ut.. undrar vad bilförarna tänkte med ett skrynkligt huvud som stack farm. Haha!
Alfonso fick megapassivitetsträning då jag tvingade honom att ligga stilla bredvid mig vid den där bron, han är en väldigt ivrig kille så det var inte så lätt. Men tillslut kunde han slappna av medan alla bilarna åkte förbi.
Det har varit en jättebra och skön vecka! Vi har gjort en massa skoj och tittat omkring på fina slott och ruiner.

Här kommer några bilder på vår vecka!



Alfonso vid stugan


Bella är med mig framför datorn


Mamma & Bella solar


Sötnos


Bella


Mamma & Alfonso vid en klosteruin som vi besökte.


William, Alfonso och mamma


Pappa & Bella


Pappa & Bella igen


Bella och jag i ruinen

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0