Semester i Jönköping! 4/7-2010

Denna kväll kom vi hem från våran lilla semestervecka borta i Jönköping! Vi hyrde stuga där det var tillåtet att ha hunden med, så blodhundarna fick följa med oss. Utsikten från stugan var underbar, och det fanns även en liten mysig strand som vi gick till då och då. Perfekt läge för våra hundar!
Första dagen i stugan hade Alfonso svårt att lugna ner sig, det tog ett tag innan han bodde in sig. Det var hans första semester så han var väldigt upprymd.  Bella skötte sig som vanligt väldigt bra och är lika trög och avslappnad som alltid, haha!

Jag gick några rundor på området med blodhundarna. Vi gick upp på en hög bro som gick över den stora motorvägen, det blåste jättemycket av alla lastbilar som swischade förbi. Trodde Bella skulle bli rädd första gången på en sådan bro med massa höga ljud, men hon stack ut huvudet mellan gallret och kollade nyfiket ner på alla bilar. Det såg jättekul ut.. undrar vad bilförarna tänkte med ett skrynkligt huvud som stack farm. Haha!
Alfonso fick megapassivitetsträning då jag tvingade honom att ligga stilla bredvid mig vid den där bron, han är en väldigt ivrig kille så det var inte så lätt. Men tillslut kunde han slappna av medan alla bilarna åkte förbi.
Det har varit en jättebra och skön vecka! Vi har gjort en massa skoj och tittat omkring på fina slott och ruiner.

Här kommer några bilder på vår vecka!

Alfonso vid stugan

Bella är med mig framför datorn

Mamma & Bella solar

Sötnos

Bella

Mamma & Alfonso vid en klosteruin som vi besökte.

William, Alfonso och mamma

Pappa & Bella

Pappa & Bella igen

Bella och jag i ruinen

18/6-2010 Här är det någon som smyger!

17/6-2010 Zelda besök!

I dag kom Zelda hit på övernattning. Favorithundkompisen!

Zelda

Bella & Zelda

Där var det någon busunge som fick tag på leksaken!

Bella försöker klättra över Alfonso. går kanske inte så bra haha!

5/6-2010 Fin dag!

Idag åkte vi en liten tur till skogen med alla hundarna, vi stannade vid vattnet och fikade och fiskade. Mysigt!

Bella och husse

3/6-2010 Blodhundarna!

Bella & Alfonso

30/5-2010 Mors dag!

Min syster Elin, Arild och Zelda kom hit på lite fika. I morse bakade jag den vackra tårtan som står på bordet till mamma! God var den!

Allihopa!

Arild & Bella busar

29/5-2010 picknick

I dag åkte familjen och hundarna iväg på pickninck till en fin plats inne i skogen där det även fanns strand.
Hundarna lekte för fullt och vi har haft en jättehärlig dag. Tråkigt bara att det var lite dåligt väder men senare så blev det bättre som tur var.

Alfonso, William och Bella

Sur tanten Elsa

Jonathan och Bella fiskade, dom fångade en gädda!

Bella!

William och hundarna har bus-stund med gummiankan!

21/5-2010 Regnig dag!

Tråkigt med regnväder.. men det är endå varmt ute och det är ju skönt i alla fall.
Hade med Bella ner till centrum förut, hon och jag gick runt lite och tränade medan mamma och William var in och handlade. Det var många ute idag eftersom det är fredag så det var mycket för Bella, hon hälsade på en tant och en gubbe och mötte många hundar. Nyttigt för henne!
Hemma så gjorde vi ordning sallad och sen gick jag ut på en blöt promenad med Alfonso & Douglas, usch!
Nu är dom nöjda i alla fall.

19/5-2010 Fin sommardag

Underbart väder idag! Jag och hundarna har varit ensamna hemma, vi har haft det gött ute i solen.
Jag filmade lilla Bella när hon busade! Jag har gjort så att jag kan lägga upp videos på bloggen nu, kul!

18/5-2010 Stan!

Bella och jag har sovit i stan i natt!
Vi tog bussen in vid kl 13.00 igår och åkte till min kompis Mikaela som bor i stan. Bussresan gick jättebra som sist, Bella sov hela vägen. Det var bara lite svårt för henne att ta sig upp för trappan i bussen, hon är inte så lätt så man kan bära henne längre, haha!

Bella skötte sig jättebra i lägenheten, hon kissade inte inne en enda gång! Hon låg på bädden och var så snäll.
Bella fick hälsa på Raxo, Mikaelas systers hund som är en blandras schäfer/rottweiler. Dom var jätteglada på varann och viftade på svansarna, sen ville de busa och började hoppa runt. De såg jätteroliga ut!

Idag gick vi till någon park och där fick Bella springa fritt och leka med sin leksak, oj vad hon sprang! Runt Runt Runt! Upp på den stora kullen och ner igen.
Ett tag senare åkte vi stadsbuss in till torget och där det var mycket folk, vi tog bussen hem till Forshaga igen.
Det var allt härligt att komma hem till Alfonso igen!

Här kommer alla fina bilder som Michaela knäppte!

Jag & Bella!

Bella

Jag & Bella

Bella gjorde sig en liten håla att sova i, haha!