Klo klippning!

I dag har jag klippt alla hundarnas klor! Skönt att ha det gjort.
Är så stolt över mig själv och Alfonso som klarar detta galant! Alfonso bara älskar att klippa klorna, vilket jag tycker är konstigt. Förr hatade han det och blev skitsur när jag tog fram saxen, det var ett problem för oss.
Men efter en massa träning så har han lärt sig att tycka om det.
Idag gav jag en liten skinkbit för varje klo jag klippte för att göra det extra positivt. Sen när vi skulle gå till baktassarna så la jag honom på sidan, petade extra mycket med saxen på tassarna, för att vänja lite för han är lite kittlig på baktassarna och tycker att det är lite obehagligt ibland.  Jag berömde jättemycket och kliade Alfonso på magen. Jag klippte en efter en och gav skinka och beröm, Alfonso blev så mallig!
Sen när det var färdigt så ville han klippa mer och sträckte fram tassen gång på gång. Haha! Han är så rolig!
Det är så kul att det går så bra!





Mor & Alfonso


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0