Hundutställning i Kyrkekvarn Rasspecial!

Idag åkte vi till Jönköping på rasspecialen i Kyrkekvarn!
Vilken dag! Bella vann för bästa unghund, bästa huvud och fick även sitt första CERT!!! Sen blev hon tvåa för Bästa tik. Vi fick ta hem en massa vandringspriser och sånt.

Tänk att det gick så bra på vår första utställning! Domaren hette Tony Higginbottom och har stort raskunnande och har lång erfarenhet av blodhund.
Han var jätte förtjust i min Bella och sa att det var den vackraste röda blodhund han sett på väldigt länge, han tyckte att hon hade mycket fint temperament.
Han gav oss väldigt mycket beröm och tyckte verkligen att jag skulle fortsätta ställa ut Bella.

En otrolig dag! Det var helt fantastiskt att se alla fina blodhundar, Bella lekte med flera av dem. Det var så kul att se henne släppa loss med de andra hundarna, man träffar ju aldrig på några andra blodhundar annars.
Rasen förstår verkligen varandra och har ett eget och personligt språk! Dom är så söta.

Här får ni se en massa bilder från dagen!



Bella, jag och charmtrollet Douglas


Min pappa Perry och Douglas


Jag och Bella


Vi inviger vårt nya utställningstält!


Bella och blodhund-folk


Bellas syster Celeste


Hanar




Action


Våran tur att gå in i ringen!




Celeste & Bella






Anna (Bellas uppfödare) och systern Celeste






Bella var så duktig!






Action!




Duktig tjej!






Unghundar


Bella blev Bästa unghund!


Vi fick ett rosa pris!




Min mamma Ulrika och Douglas


Kommentarer
Postat av: Lena D

Härliga bilder Johanna.

2011-08-09 @ 18:02:05
Postat av: Anna

Jätte fina bilder:)

2011-08-09 @ 20:38:17
URL: http://www.tessidez.se
Postat av: Fanny

otroligt vackra hundar, och grattis till certet :)

2011-08-22 @ 08:44:57
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0