Svamp under tassar

Jag upptäckte att Bella är lite röd mellan trampdynorna och hon kan ibland slicka sig ganska intensivt på tassarna. Antagligen så kliar det. Provade att gnugga med såpa mellan trampdynan och tvätta noggrant, har hört att grönsåpa är bra för tassarna men om det kan ta bort svamp så bra vet jag inte riktigt.

Så nu ska jag prova något som heter Atamon som vi köpte på ICA igår. Ett konserveringsmedel som dödar svamp! Bra att använda till hundar läste jag.

2 dl vatten
1 msk Atamon

Sätt hundens tass i lösningen i några minuter och torka torrt utan att skölja av det! Var jättenoga med att få tassen torr!
Gör detta varje dag i en vecka så ska svampen förvinna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0